Minecraft se podle nového ratingu dočká vylepšení i pro Xbox Series. V kartách je i ray-tracing
i Zdroj: Mojang Studios / Microsoft
Minecraft Novinka Minecraft se podle nového ratingu dočká vylepšení i pro Xbox Series. V kartách je i ray-tracing

Minecraft se podle nového ratingu dočká vylepšení i pro Xbox Series. V kartách je i ray-tracing

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

19. 8. 2023 08:10

Minecraft se za svých dlouhých 12 let (nebo 14, počítáte-li i testovací verze) dočkal už mnohého. Měli jsme tu jednak původní PC verzi, která přišla na trh už v roce 2011. Dále verzi pro mobily, jež ve své první iteraci dorazila stejný rok. Následně vydání pro PS3 a Xbox 360, jež později doplnilo i uvedení hry na takřka všechny myslitelné konzole, a v neposlední řadě i Minecraft RTX. Nyní je tu však něco trochu nového, i když současně trochu povědomého. Minecraft byl totiž nově ohodnocen ratingovou komisí, kdy se zdá poměrně nadějné, že dostane určitá vylepšení pro konzole Xbox Series nebo přímo novou verzi.

Reklama

  • Minecraft byl ohodnocen u německé ratingové komise pro Xbox Series
  • Už dříve se přitom objevily náznaky, že by tato potenciálně nativní verze mohla vzniknout s podporou ray-tracingu

Věc se má tak, že hra svoji vlastní verzi pro Xbox Series nemá. Současná verze, kterou tu můžete hrát, je zpětně kompatibilní s verzí pro Xbox One, tj. s minulou generací. Jak si ovšem všiml častý přispěvatel VGC Andrew Marmo, tato zpětná verze asi už nebude potřeba. Hra byla na začátku měsíce totiž již klasifikována i pro konzole Xbox Series X/S, což by mohlo vést i na jejich vlastní verzi.

Tento možný upgrade, který byl nyní specificky zaznamenán v Německu, není na webovém portálu ratingové komise nikde více rozveden, takže není známo, co se od něj dá čekat. Tím nejvíce pravděpodobným jevem je však přidání ray-tracingu. Konkrétně se zde opíráme o to, že právě přidání této grafické funkce nezaznívá u Minecraftu poprvé, neboť o tom mluvil již Microsoft v roce 2020.

Jak připomíná VGC, i loni tato zpráva ožila, když došlo k omylu ze strany vývojářů. Řeč je jmenovitě o tom, jak v březnu loňského roku Mojang neúmyslně zařadil pro členy programu Xbox Insiders kód na ray-tracing pro Xbox Series, načež jej rychle odstranil, i když si jej hráči všimli. 

Vzhledem k tomu hráči víceméně tušili, že se asi něco chystá, i když nevěděli kdy. Z příchodu nové funkce je tudíž nedokázal svést ani příspěvek Mojangu, který se hájil tehdy tím, že část kódu byla jen raným prototypem, který nepředznamenával brzké plány na přidání konzolového ray-tracingu.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama