Na slovíčko s NPC. Ubisoft ukázal nové možnosti v komunikaci s herními postavami
i Zdroj: Ubisoft
Novinka Na slovíčko s NPC. Ubisoft ukázal nové možnosti v komunikaci s herními postavami

Na slovíčko s NPC. Ubisoft ukázal nové možnosti v komunikaci s herními postavami

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

20. 3. 2024 14:01 1

Ubisoft nastínil budoucnost ohledně práce s počítačem řízenými postavami. Pokrok zajistí generativní umělá inteligence. 

Reklama

  • Ubisoft představil projekt NEO NPC
  • Technologie umožňuje v reálném čase komunikovat s NPC
  • Zatím jde o experiment

Na konferenci GDC 2024 nechyběl ani Ubisoft, francouzská společnost v rámci kreativního experimentu nastínila, jak si představuje budoucnost počítačem řízených postav, tedy takzvaných NPC. 

Právě v tomto oboru se očekává velký pokrok, mimo jiné díky možnostem, které zajišťuje nástup umělé inteligence. Ubisoft šel s kůží na trh a představil NEO NPC, postavy, s nimiž si můžete poklábosit prakticky o čemkoli. 

Na projektu pracuje malý tým v pařížské pobočce, k práci využívá technologii Audio2Face od Nvidie a Large Language Model (LLM) společnosti Inworld. Cílem je prozkoumat, jak by hráč mohl komunikovat s NPC mimo tradiční systém větvených dialogů, aniž by došlo k narušení autenticity situace, v níž se nachází.

Ubisoft zároveň zdůrazňuje, že generativní umělá inteligence ani v tomto případě nenahradí lidskou práci, člověk i nadále zůstane důležitou součástí tvůrčího procesu. „S ohledem na hráče víme, že vývojáři a jejich kreativita musí zůstat hnacím motorem našich projektů. Generativní umělá inteligence má hodnotu pouze tehdy, když má hodnotu pro ně,“ prohlásil viceprezident produkčních technologií Guillemette Picard.

V praxi to znamená, že postavy nejsou vytvářeny programem, ale scenáristou, jenž může definovat osobnost, náladu, znalosti, styl mluvy a celé konverzace. Teprve pak přebírá otěže AI a začíná s improvizací během dialogu. Animace obličeje se v reálném čase synchronizuje s řečí. 

Jazykový model autoři označují jako krabici pojmů a dalších informací, na jejichž základě vznikají odpovědi. Konverzace se základním modelem by však byla příliš fádní, proto tvůrci nastavují podmínky na základě definovaného příběhového pozadí, osobnosti a stylu dialogu, aby se výsledek působil věrohodně.

Ať žije AI. Herní vývojáři s oblibou využívají nástrojů umělé inteligence
i Zdroj: CD Projekt RED

Ať žije AI. Herní vývojáři s oblibou využívají nástrojů umělé inteligence

Průzkum napovídá, že se herní vývoj výrazně opírá o možnosti, které v dnešní době poskytují nástroje postavené na umělé…

19. 3. 2024 10:00

Postavy zároveň čekají na konkrétní podněty od hráče, načež reagují tak, jak je vývojář naprogramoval. Tým také pracuje s různými filtry, jejichž úkolem je zachytit nevhodné vstupy ze strany hráče. 

Zatím jde ale o pouhý prototyp, zřejmě ještě nějaký čas potrvá, než bude implementován do konkrétní hry. Ubisoft však již nyní odhaduje, že právě generativní umělá inteligence umožní vytvořit propracovanější a uvěřitelnější herní zážitky opřené o emergentní příběhy. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama